برداشت ما از اتفاقات متفاوت است!

ما برداشت های متفاوتی داریم، هرکس تفسیر و روایتی دارد

حدودا یکسال پیش، دوره آموزشی 8 اصل خردمندی از سایت کوچینگ امیر مهرانی، خریداری کردم.

دوره ای فوق العاده که فعلا دیگه عرضه نمیشه و روی سایت نیست!

توی فایل های اول و دوم، یک نکته رو تاکید کرد امیر مهرانی، اونم اینکه هرکدوم از ما دنیا و اتفاقات رو یه جور میبینیم. برداشت من نسبت به کاری که شما میکنین یا اتفاقی که برام میوفته با برداشت شما از همون اتفاق، فرق میکنه!

توی این دوره گفتن که هرکدوم از ما تفسیری از زندگی داریم! از اتفاقاتی که برامون میوفته! و اصلا نباید بگیم کدوم خوبه یا بد، حقیقت همونیه که ما انتخاب میکنیم.

همیشه سعی کردم که وقتی که میبینم بنظرم یکی از دوستام داره راه اشتباهی رو انتخاب میکنه یا فکر و باور نا مناسبی رو داره، اول شرایط اون رو بسنجم و شرایط زندگی اش رو تصور کنم بعد ببینم واقعا حرفی دارم که قانع کننده باشه و نیاز اون رو جواب بده؟ بعد با هم در مورد نتیجه اون باور و فکرش صحبت میکنیم! بنظرم اینجوری بیشتر میشه جواب گرفت البته هیچوقت بعد از صحبت هامون از دوستام بازخوردی نخواستم چون زندگی خودشون هست و هرکس مسئول زندگی خودشه.

برای همینه که سعی میکنم دایره ارتباطی دوستان نزدیک و صمیمی رو خیلی محدود کنم و فقط چندتا دوست صمیمی داشته باشم! من همیشه دوست دارم اول به خودم کمک کنم تا بهتر و بامعنی تر زندگی کنم و بعد اگه بتونم، حتما به دوستام کمک کنم. گاهی حتی پروژه هام رو به تعویق میندازم تا راه حلی برای دوستام پیدا کنم چون واقعا از پیدا کردن راه حل برای مسائل دوستام، لذت میبرم.

در مورد یک بحث، شاید چندین بار در طول ماه با دوستم صحبت کنم. در همون لحظه که صحبت میکنیم شاید نتونم راه حل مناسبی ارائه بدم اما وقتی که تنها میشم و وقت میذارم که فکر کنم، راه حل های خوبی به ذهنم میرسه و بعد دوست دارم با دوستم در میون بذارم!

ما توی شرکت مون دیجیتال باش سعی میکنیم هرماه، با هم صحبت کنیم تا اگه اتفاقی بین مون افتاده وناراحتی بوجود اومده یا تفسیری و قضاوتی کردیم از رفتار هم، حلش کنیم تا بتونیم باهم صادق تر و شفاف تر کار کنیم 🙂 (البته کار فقط در دفترمون هست! بیرون از دفتر ما 2 تا رفیقیم 🙂 )

خلاصه اینکه من این دیدگاه و باور در ذهنم ایجاد شد که هرکسی یه تفسیری داره، پس بهتره به همه احترام بذارم و سعی نکنم با کسی سر مسئله ای(دینی،سیاسی، سبک زندگی و…)، بحث کنم!

همیشه سعی میکنم که قبول کنم که هرکسی دیدگاهی داره و احترام بذارم به دیدگاهش. حالا چه تو کار باشه چه روابط باشه چه سیاست و هرچیز دیگه ای!

 

 

سال ۷۵، رفسنجان بدنیا اومدم. هر روز دنبال رشد کردنم. دوست دارم نکات جدید یادبگیرم، خودم رو بهبود بدم و تلاش میکنم هر روز خودم رو بهتر بشناسم و درک کنم. توی زندگی چیزهایی کمی هست که واسم مهم باشه اما صداقت، رضایت و شادی درونی، رشد کردن و موثر بودن از مهم ترین ارزشهای زندگیم هست. من به نظم و قانونی که دنیا داره، به شعوری که کیهان داره و به خدای بزرگ باور و ایمان دارم. معتقدم که هر اتفاقی، دلیل و حکمتی داره و هر معلولی، علتی داره.
نوشته ایجاد شد 15

یک دیدگاه در “ما برداشت های متفاوتی داریم، هرکس تفسیر و روایتی دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا