medium.com

قدرت زمان حال!

امروز خواستم یه فیلم ببینم.

کلی فیلم توی هاردم دارم اما مثل اینکه خیلی هاشون زیرنویس ندارن! اتفاقی، فیلم Peaceful Warrior رو انتخاب کردم که بین 210 فیلم روی هاردم، زیرنویس داشت! (من اعتقاد دارم که این انتخاب، اتفاقی نبوده! از بین 210 فیلم، دقیقا این فیلم؟)

این فیلم به خیلی از سوالات ذهنی من جواب داد! خیلی وقت بود (حدودا 2 سال) که ذهنم درگیر این موضوع بود که چرا دنبال اموزش های افراد مختلف میرم و ایا اینکار من درسته؟ چرا احساس میکنم اونجور که قبلا از ذهن و مغزم استفاده میکردم، الان استفاده نمیکنم و شدم یه ادم تقلید کار؟!

توی یکی از صحنه های ابتدایی فیلم، سقراط! (اسم پیرمرده رو هم نفهمیدیم اخر فیلم!) به den اینجور مضمونی رو میرسونه که خیلی وقتا ما بخاطر رفع مسئولیت و اینکه دیگران برامون تصمیم بگیرن!! دنبال یادگرفتن از بقیه هستیم و به درون خودمون گوش نمیدیم!

این همون بحثی بود که سالهاست دوست دارم برای خودم اثباتش کنم که من باید خودم یاد بگیرم نه اینکه از اموزش های بقیه استفاده کنم! چون ببین ما روند اموزش دیدن مون اینجوریه که :

  1. یه سوال، یه مشکل یا یه چالش برامون ایجاد میشه
  2. بعد دنبال جواب میگردیم حالا یا خودمون میخوایم پیدا کنیم یا اینکه از تجربه دیگران استفاده میکنیم.

استفاده از تجربه دیگران خوبه، بد نیست اما ببین سوال طرف و مشکلی که براش بوجود اومده تا مشکل و سوالی که برای ما بوجود اومده تفاوت داره! از طرفی محیط و شرایط مون هم فرق داره! میشه از تجربه استفاده کرد و تفکر کرد نسبت به اون دانش و تجربه طرف.

حالا این پست رو میخوام در مورد زمان حال بنویسم که چه قدرتی داره! و یا بهتره بگم من چه قدرتی رو ازش درک کردم.

چند شب پیش رفیق و همکارم، داشت باهام در مورد این صحبت میکرد که چرا توی این 3 سال که من توی حوزه سئو وبازاریابی اینترنتی فعالیت میکنم، خودم رو ابراز نکردم! داشت بهم راهکار میداد و مهم ترین راهکاری که داد، این بود که در زمان حال باش و در مورد اینده، قضاوت نکن!

توی این فیلم، وقتی که پیرمرد به دن میگه توی زمان حال باش و فقط روی کاری تمرکز کن که داری انجام میدی و اشغال های ذهنت رو بیرون بریز، میبینیم که دن توانایی بیشتری از خودش رو توی ژیمناستیک نشون میده!

میدونی، توی لحظه وقتی باشیم دیگه به بعدش (مثلا نتیجه! یعنی توی یه مسابقه نتیجه اون رتبه و مدالی هست که میگیری!) فکر نمیکنی و فقط به اون لحظه فکر میکنی، به اون حرکتی که داری میزنی، به حرف که داری روبرو دوربین میگی و توانایی ات چند برابر میشه چون در لحظه ای!

راه حلی که برای کمالگرایی منفی، چیزی که باعث میشد سالها نتونم کارها و اهدافی که داشتم رو انجام بدم ،فقط چون میخواستم کامل انجام شون بدم، توی این فیلم پیدا کردم این بود که در زمان حال باشم!

وقتی توی زمان حال باشم، دیگه نمیگم اگه فلان ایدم جواب نده چی؟ اگه شکست بخوره چی؟ اگه… یعنی به اینده که پیش نیومده دیگه فکر نمیکنم و خوشبینم به همه چی. کار الان رو، همین الان انجام میدم.

برای اینکه این موضوع به بخشی از خودم تبدیل بشه، زمان میخواد + انرژی میخواد و تمرکز و تمرین. نتایج رو هم پست میکنم.

این یکی از مهم ترین و بهترین تصمیمات زندگیمه بنظرم که بخوام در زمان حال باشم.

سال ۷۵، رفسنجان بدنیا اومدم. هر روز دنبال رشد کردنم. دوست دارم نکات جدید یادبگیرم، خودم رو بهبود بدم و تلاش میکنم هر روز خودم رو بهتر بشناسم و درک کنم. توی زندگی چیزهایی کمی هست که واسم مهم باشه اما صداقت، رضایت و شادی درونی، رشد کردن و موثر بودن از مهم ترین ارزشهای زندگیم هست. من به نظم و قانونی که دنیا داره، به شعوری که کیهان داره و به خدای بزرگ باور و ایمان دارم. معتقدم که هر اتفاقی، دلیل و حکمتی داره و هر معلولی، علتی داره.
نوشته ایجاد شد 15

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا