چرا به ویدیوهای انگیزشی اعتقادی ندارم؟

اهرم رنج و لذت و رنجی که از سختی بهمون تلقین میکنن کلیپ ها

اهرم رنج و لذت توی تک تک لحظات زندگی ما داره اجرا میشه.

اهرم رنج و لذت چیه؟ خلاصه و مفیدش یعنی اینکه ما هرکاری که انجام میدیم (ورزش، کار کردن، مطالعه، صحبت کردن با دوستان و…) برای اینکه از یه رنجی فرار کنیم و به یه لذتی برسیم.

مثلا میگن برای داشتن انگیزه در رسیدن به هدف، بیا و یه سری تصاویر ببین در مورد کسایی به هدف نرسیدن مثلا هدفت توی زمینه مالی باشه، تصاویر افراد فقیر رو توی اینترنت جستجو کن. این تصاویر رو که نگاه میکنی، باید احساس انزجار و نفرت داشته باشی نسبت به فقر که میشه همون رنج(نسبت به فقر نه فقیر خیلی مهمه.) این باعث میشه که تو بخوای از فقر فرار کنی حالا تصاویر افراد ثروتمند رو هم ببین که دارن در رفاه زندگی میکنن. با اینکار داری لذت میبری و حال میکنی و این باعث انگیزه میشه. انگیزه برای فرار از رنج فقر و داشتن لذت ثروت و رفاه و سعادتمندی.

حالا این مثالی از اهرم رنج و لذت بود، اما چه ربطی به کلیپ های انگیزشی داشت؟!

توی کلیپ های انگیزشی دائم داره میگه برو جلو شکست میخوری بدبخت میشی فلان میشی ولی اخرش به هدفت میرسی و…

خوب ما این بخش شکست میخوری رو وقتی میفهمیم، از موفقیت میترسیم و توی وجودمون ترس زیادی نسبت به موفقیت ایجاد میشه! میدونی، شکست خوردن باعث میشه که اعتماد به نفس ادم بیاد پایین! و ما نسبت به شکست گارد داریم و خیلی هم خوبه فقط باید بجای اینکه بگیم ما شکست میخوریم، بهش توجهی نداشته باشیم و این رو در نظر بگیریم که ما یادمیگیریم و به هدف میرسیم. این ذهنیت باعث میشه که از رسیدن به موفقیت خوشحال هم باشیم چون اگر چالشی هم برامون ایجاد بشه، ما میدونیم که داریم یادمیگیریم و برای هرچالش و مسئله ای، راه حلی هست.

 

 

سال ۷۵، رفسنجان بدنیا اومدم. هر روز دنبال رشد کردنم. دوست دارم نکات جدید یادبگیرم، خودم رو بهبود بدم و تلاش میکنم هر روز خودم رو بهتر بشناسم و درک کنم. توی زندگی چیزهایی کمی هست که واسم مهم باشه اما صداقت، رضایت و شادی درونی، رشد کردن و موثر بودن از مهم ترین ارزشهای زندگیم هست. من به نظم و قانونی که دنیا داره، به شعوری که کیهان داره و به خدای بزرگ باور و ایمان دارم. معتقدم که هر اتفاقی، دلیل و حکمتی داره و هر معلولی، علتی داره.
نوشته ایجاد شد 15

2 دیدگاه در “چرا به ویدیوهای انگیزشی اعتقادی ندارم؟

  1. سلام چرا وبلاگ تون ادرس فید rss نداره؟؟نمیشه هر روز به اینجا سرزد لااقل از مطالب جدید سریعتر باخبر بشیم

    1. سلام، غیرفعال کرده بودم الان فعال شده میتونی از این ادرس فید رو ببینی.
      نرم افزار feedreader هم برای ویندوز بسیار راحته و میشه فیدها رو پیگیری کرد.
      ممنون از اینکه نظرت رو گذاشتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا